Cât de mare e prea mare? - continuarea discuției

Adam:

#eVTOL va asigura transport în orice loc, mai degrabă nu, poate doar câțiva vor beneficia de el, restul va trebui să folosească în continuare transportul în comun. Un oraș aglomerat este rezultatul prea multor mașini pe străzile principale, semafoare, avarii, coliziuni, lipsa capacității blochează alte străzi.

Este suficient să folosiți transportul aerian #modular-tunel peste aceste străzi, fără lumini, accidente. Pentru a nu exista „exces” de obiecte zburătoare, este mai bine să aveți altele mai mari, pentru aproximativ 40-50 de pasageri, și locuri de aterizare la periferia orașelor.

Dan:

Am amintit despre reconsiderarea modului de proiectare a #fluxurilor de #energie, #informație, #mărfuri și #persoane în zone cu grade de construcție și amenajare diferite. Modul de transport prin #VTOL, eVTOL, #STOL și #eSTOL nu va înlocui niciodată total alte moduri de transport #clasice aflate în exploatare. Acestea vor contribui prin completare și înlocuire în caz de gâtuire a traficului pentru distanțe reduse, până la medii (în marje care trebuie precizate de către administratorii locali și operatorii de servicii aeriene și de infrastructură).

Ideal ar fi păstrarea unui #mix de modalități de transport care să asigure îndeplinirea #serviciilor publice și private necesare, prin mediile care asigură cele mai bune #condiții de viață umană, protejarea #mediului ambiant și amenajat, reducerea poluării la niște #costuri care să nu pună în pericol armonizarea condițiilor de menținere a acestui mix, deci să îl mențină #sustenabil și #rezilient.


Graph2

În cazul unor #calamități naturale sau pricinuite de oameni, unele căi de comunicații și de transport pot să fie restricționate până la distrugerea totală. Acest lucru impune din partea autorităților locale și a producătorilor și prestatorilor privați #reorganizarea operativă de urgență, mai ales în perioada imediat următoare sinistrului. Astfel că planurile de răspuns la situații de urgență vor include neapărat varianta #alternativă de transport și servicii VTOL/eVTOL.


Adam:

Majoritatea companiilor sunt situate în zone industriale, așa că nu vor fi probleme cu o mică piste de aterizare, sistemele #HSVTOL vor veni pentru modulele de marfă încărcate și le vor livra direct destinatarului. Ei vor prelua încărcături cântărind câteva tone, va avea sens să #împărțiți încărcăturile cu o astfel de masă în altele mai mici, astfel încât să poată fi transportate de eVTOL cu ​​o capacitate de ridicare de câteva kg. 

Chiar dacă poate fi împărțit, cine va suporta costurile de întoarcere pentru următoarea încărcătură. Acționarea sistemelor de decolare verticală de către motoare cu turbopropulsoare cu capacitate mare de ridicare este mai sigură, fiind posibilă blocarea motoarelor (la fel ca în elicopter). Există șansa de a ateriza relativ în siguranță în cazul defectării unuia dintre motoare. De aceea lucrez la astfel de soluții.

Dan:

Din perspectiva mea, sistemele HSVTOL reprezintă mijloace de #forță și anvergură care ar putea pune în dificultate traficul aerian în spații și zone cu o densitate crescută de clădiri și populație. Acestea vor asigura comunicarea la distanță medie și mare, între centre urbane/amenajări situate la sute de kilometri mai ales în situații de urgență, pe cale le-am amintit mai sus.

Aero3

Totuși, din diagramele prezentate de proiectanți, unele sisteme (e)VTOL, cum este CUPV, prezintă un #cuplu superior HSVTOLFiecare dintre cele două sisteme își găsesc locul în mixul de transport și servicii asociate, în funcție de #manevrabilitatea în spații restrânse/condiționate și cuplul ascensional necesar anumitor operațiuni specifice.


Graph1

Trecerea de la sistemele clasice de propulsie la cele aflate încă în stadiile de proiectare, demonstrație și acreditare impune și schimbarea perspectivei generale asupra modului de îndeplinire a cerințelor operaționale curente. #Turbopropulsoarele rămân și astăzi de bază în dotarea aparatelor de zbor, însă în cazul zborurilor deasupra și în interiorul zonelor de categorie urbană/industrială (efectiv printre blocuri și instalații în care trăiesc și lucrează oameni, cu nevoi de confort #medical) acestea vor fi înlocuite cu propulsoare echivalente care să producă cel puțin vibrații ale aerului care să nu fie contrare #vieții (umane, cât și ale faunei și vegetației).

Aici devin de mare interes sistemele care folosesc elice cu forme optimizate pentru cuplu/zgomot sau alte sisteme de #jeturi de aer și #câmpuri. Un alt domeniu cu contribuție substanțială în acest sens este cel al materialelor #compozite, pe de o parte, și, pe de altă parte, al surselor de energie #fotovoltaice, din flux de #contact, din #gradient termic sau din câmp #magnetic/gravitațional. Schimbările sunt de abia la început. 

Sistemul de #achiziții publice practicat în Uniunea Europeană face distincție între categoriile de achiziții referitoare la bunuri, lucrări și servicii. Preluarea în legislația națională a acestor proceduri ne-a învățat deja că este mai scump să cumperi, de exemplu, un copiator/stație grafică performantă la un preț modic, pentru care întreținerea și alimentarea cu consumabile este de câteva ori mai scumpă decât prețul aparatului. Deși pare mai scump, achiziționarea unui #serviciu integrat, care să cuprindă cumpărarea aparatului, întreținerea și alimentarea cu consumabile, poate conduce la un #cost unitar redus pe perioada de folosire a bunului respectiv. Adică, achiziționând un serviciu dăm valoare banilor prin #calitatea întrebuințării, #circulația materialelor de construcție, deschiderea de #locuri de muncă pentru oameni, cât și crearea unei baze de date tehnice, economice care să fie rafinată prin inteligența artificială #AI și prin rețelele tehnologice dedicate #IIoT.

Comentarii

Cayley Aerospace Incorporated

Cayley Aerospace Incorporated
Cayley Aerospace Incorporated

Flexsola International Development Company

Flexsola International Development Company
Flexsola International Development Company

IT Hero Technology

IT Hero Technology
IT Hero Technology

SilverPlank Logis

SilverPlank Logis
SilverPlank Logis

Persoane interesate

Financial Intelligence

The Verge - All Posts

Postări populare