Întrebare din partea unui pilot experimentat
Întrebare din partea unui pilot experimentat:
Cred că propulsia electrică nu va trece examenul, în special zborurile peste dezvoltare urbană densă și înaltă. Sunt necesare sisteme de lansare pe verticală și au sens: piste de aterizare la periferia orașelor, pentru pistele de aterizare a mărfurilor aeriene din zonele industriale. Avem nevoie de soluții intermediare între aeronavă și avioane, sisteme care, după o decolare verticală și o trecere lină la zborul orizontal, vor fi complet avioane, pe durata zborului drive-ul de decolare verticală ascuns în aripi nefiind activ. , puterea motoarelor nu este împărțită, ele produc doar tracțiune înainte. Pentru a deplasa sarcini grele pe distanțe lungi și la viteză mare de croazieră, este nevoie de putere, motiv pentru care am bazat antrenarea pe motoare turbo propulsoare. Dacă introducem 1-2 persoane eVTOL în traficul aerian, vom proceda la fel ca acum pe drumuri, efectele acestui lucru vor fi de două ori mai periculoase decât la sol. Cu respect, Adam
Răspuns:
Se pare că propulsia electrică va rămâne influențată de câmpurile magnetice și electrice generale și locale întâlnite pe traseu; însă alegerea traseului și direcționarea zborului în timpul efectuării acestuia este o necesitate de infrastructură; de asemenea, pe lângă baterii, chiar radiațiile electromagnetice vor fi captate ca sursă suplimentară temporară; propulsoarele sunt prevăzute pentru un factor de redundanță ridicat.
Sistemele de lansare pe verticală cuprind atât propulsia aeronavelor ultraușoare, cât și elemente de infrastructură ale hub-urilor/pistelor de andocare. Pentru îmbarcarea/debarcarea mărfurilor se prevăd instalații și amenajări dedicate, cuprinse în structura clădirilor din zonele industriale intravilane/de periferie, dar și pe structuri mobile terestre (platfome rutiere sau ferate), pe apă (barje, docuri plutitoare, drone plutitoare) și în aer (aeronave grele, platforme pe sisteme dirijabile). Toate acestea implică o infrastructură de semnalizare, ghidare/corecție, sisteme de ancorare/prindere, scanare a defecțiunilor/deficiențelor în timpul operațiunilor la platformă, cât și de curățare sumară/alimentare electrică și cu combustibili.
Printre soluțiile patentate propuse de ODIG Consultanță pentru Investiții și partenerii săi, sunt câteva modele cu geometrie variabilă atât în ce privește avionica, cât și în modul de adaptare a dispozitivelor propulsoare la stadiile de zbor VTOL, adică la propulsia pe verticală și menținere la o anumită altitudine, dar și la propulsia pe orizontală la zborul pe distanțe mai lungi. Soluțiile de motorizare propuse cuprind dispozitive cu rol de distribuție și compensare în timpul zborului a sarcinilor la care sunt supuse propulsoarele și elementele de portanță.
Este adevărat că soluțiile propuse prin Infrastructura ca Serviciu nu se referă la transportul de sarcini dimensionate pentru aeronavele clasice. Marja de zbor și sarcina de transport prevăzute pentru fiecare gamă de aeronave ușoare răspunde necesităților utilitare ale proprietarilor și operatorilor, mai ales în cazul aeronavelor ușoare de folosință utilitară, adică cele care nu sunt destinate transportului pe distanțe medii și lungi.
ODIG Consultanță pentru Investiții privește dincolo de transportul de lux pentru persoane, propunând partenerilor săi soluții tehnice și de administrare a operațiunilor curente mai puțin expuse incidentelor și accidentelor apărute pe căile de transport terestru. Acestea sunt cele mai numeroase în ultima vreme datorită schimbărilor climatice care afectează rețelele de transport îmbătrânite ca soluție tehnică și ca integrare în fluxurile de personal, marfă și servicii actualizate în consecință. Cu respect, Dan
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Mulțumesc pentru contribuția la acest subiect. Ulterior analizei tematice voi integra punctul de vedere exprimat într-un articol public.